سفرنامه دوبی، سفری جذاب و خاطره انگیز( قسمت دوم)

• mansoori.misagh
  • 11:54 ب.ظ
  • 3 نظر
  • 1,738 بازدید

تور دبی از اهواز

در قسمت اول سفرنامه دوبی اینجانب خلاصه ای از مقدمات مورد نیاز سفر را بیان کردم. در قسمت دوم سفرنامه دوبی به تشریح روزهای مختلف سفر میپردازم.

روز اول سفر

من و همسرم از اهواز که دو روز قبل از سفر به تهران رفتیم و در کرج ساکن بودیم تا روز جمعه و آغاز سفر فرارسید. ساعت 8 صبح پرواز ما به سمت دوبی بود و ما در ساعت حوالی 4 صبح از منزل به سمت فرودگاه امام به وسیله تاکسی اینترنتی(تپ سی) رهسپار شدیم. قیمت آن بسیار مناسبتر از آژانس و حتی اسنپ درآمد و 37500 تومان هزینه رفت ما شد. بعد از رسیدن به فرودگاه امام و تحویل وسایل و مدارک و بررسی آن ها وارد سالن ترانزیت شدیم که حدودا 1 ساعتی همچنان زمان داشتیم و من آن را فرصت مناسبی دیدم برای تصحیح برنامه ریزی خودم، که با فهمیدن اینکه از 6 روز سفر ما به دوبی 3 روز آن تعطیل رسمی عمومی است باید دچار تغییرات وسیعی میشد و ذهن منو پر کرده بود.

بعد از اینکه برنامه ریزی ای رو نصفه نیمه انجام دادم نوبت به رفتن رسید. پرواز ماهان کاملا به موقع و بدون تاخیر راس ساعت 8 صبح انجام شد و ما 1 ساعت و 50 دقیقه در پرواز قرار داشتیم. یه پرواز نرم و عالی با ایرباس A-340 و یه صبحانه کامل و خوب که عکسشو در زیر میبینید و پرواز خوبمون رو تکمیل کرد.

صبحانه هواپیما

بعد از رسیدن به فرودگاه دوبی و رفتن با مترو عالی دوبی که به جز تمیزی و ایمنی چیزی به چشم نمیخورد، به صف چشم نگاری و چک پاسپورت و انجام تشریفات ورود رسیدیم که حدود 1 ساعتی زمان برد تا وارد قسمت خروجی ترمینال شدیم که لیدر برای ترانسفر منتظر ما بود. دوستان هم پروازی ما از مغازه های فرودگاه، موارد مورد نیازشان را که فقط در فرودگاه موجود است و در سطح شهر ممنوع است را خرید کرده و با توشه ای پر سفر را آغاز کردند. ما نیز 2 رانی به قیمت 4 درهم خریدیم!

بعد از رسیدن به هتل آتانا که در اتوبان عظیم شیخ زاید و منطقه البرشا تاورز بود، و انجام کارهای پذیرش که در حین آن با نوشیدنی از ما پذیرایی شد و پرداخت 75 درهم مالیات برای 5 شب (هتل3 ستاره شبی 10درهم، 4 ستاره شبی 15 درهم ، 5 ستاره شبی 25 درهم است.) ، نهار سبکی از الویه هایی که با خود آورده بودیم خوردیم و پس از استراحتی کوتاه برای برنامه روز که در اپلیکیشن برنامه ریزی کرده بودم(عکس زیر)، آماده شدیم. مطابق برنامه ریزی من، با توجه به تعطیلات 1 تا 3 دسامبر و عدم امکان استفاده از ووچرهای تخفیف برنامه ریختم که 2 روز اول مختص خرید باشد و بعد از آن فقط تفریح کنیم و البته روز اول تفریحاتمان را که امکان استفاده از ووچر نبود رو، با اماکن دیدنی بدون ووچر، مثل دهکده جهانی و باغ معجزه و ساحل جمیرا بگذرونیم. برنامه ریزی کامل رو در ادامه در عکس های اپلیکیشن خواهید دید.

هتل آتانا

پذیرش هتل آتانا

سقرنامه دوبی

برنامه روز اول سفر

از جمله ویژگی های خیلی خوب هتل ما داشتن اتوبوس رایگان به برخی نقاط شهر بود که با توجه به هزینه های سرسام آور تاکسی در شهر دوبی بسیار کارآمد بود. برنامه اتوبوس های رایگان هتل آتانا را در زیر میبینید.

برنامه شاتل باس هتل آتانا

مطابق برنامه ریزی روز اول ابتدا سوار اتوبوس رایگان هتل شدیم و به ایستگاه مترو که فاصله کمی هم تا هتل داره رفتیم. در تصاویر زیر سعی کردم فاصله مترو از هتل رو به تصویر بکشم.من در یک نقطه ایستادم که سمت راستم (تصویر اول) هتل در انتهای این خیابان قرار دارد و مترو در تصویر دوم روبروی من قرار میگیرد.

خیابان منتهی به هتل

خیابان مجاور و منتهی به مترو

از ایستگاه مترو اینترنت سیتی که در نزدیکی هتل قرار داشت کارت مترو به ارزش 25 درهم نفری شارژکردیم که هر کارت هزینه 6 درهمی در پی داشت که از مبلغ شارژ کارت کسر میشد و خالص 19 درهم برای ما باقی ماند. راجب مترو نکته اینجاست که هر فرد باید کارت جداگانه داشته باشه. همچنین استفاده از مترو به شدت اقتصادی بود.

سوار مترو شدیم و به فاصله 2 ایستگاه بعد در ابن بطوطه از قطار پیاده شدیم که به مال بسیار نزدیک بود. هزینه مترو نفری 3 درهم شد که از کارت کسر شد. ابن بطوطه مال زیبایی بود که از فرهنگهای ایرانی، هندی ،تونسی و چینی در آنجا میتوانستید ببینید و سبک های معماریشان را ملاحظه کنید. انصافا مال زیبایی بود که البته مال خیلی گران قیمتی نسبت به امارات مال و دوبی مال محسوب نمیشد و حتی برخی چیزها در اینجا مناسب هم بودند.

از این مال با توجه به آف های خیلی عالی که برخی از برندها خورده بودند یک پیراهن و شلوار جین خوب از یکی از بهترین برندهای پوشاک دنیا با تخفیف 90 و 75 درصد خریدم و حسابی سر ذوق خرید اومدم. همینطور دو پماد ضد درد برای بستگان خریدم که 1+1 بود و فقط 8.5 درهم شدند.

ابن بطوطه مال

بعد از ابن بطوطه به سمت دوبی مال توسط مترو رهسپار شدیم. و در ایستگاه دوبی مال که قدری از ما دور بود پیاده شدیم. هزینه مترو ها بسته به مسافت و خط عوض کردن ها متغیر بود، اما ما برای مسیر های نرمال معمولا نفری 3 درهم برای مسیرهای دور که نیاز به تعویض خط نبود 5 درهم و برای مسیرهای خیلی دور با تعویض خط نفری 7.5 درهم میشد. از ایستگاه مترو دوبی مال تا داخل خود مال فاصله زیاد بود وحدود 20 دقیقه پیاده روی داشت که البته در فضای کاملا سرپوشیده، خنک و البته به کمک صفحات نقاله بود.

دبی مال

دوبی مال

از دوبی مال دیدنی گذرا کردیم و فقط چند تکه لباس بچه به قیمت نسبتا مناسب خرید کردیم. در انتها برای دیدن فواره ها رفتیم که بسیار دیدنی بود رفتیم و دو بار برنامش رو که هر نیم ساعت یکبار در شب اجرا میشد و رایگان بود رو تماشا کردیم .

یک شام خیلی خوشمزه و با کیفیت هم در همانجا خوردیم که البته از نظر حجم انصافا کم بود که 43 درهم شد. بعد از یه روز پر پیاده روی حوالی ساعت 12 و نیم شب با مترو به هتل برگشتیم تا استراحت خوبی داشته باشیم و فردا قبراق و سرحال برای یک روز پرخرید باشیم.

شام دوبی مال

روز دوم سفر

برنامه روز دوم سفر

صبح روز دوم پس از بیدار شدن به سالن سرو صبحانه رفتیم و صبحانه مفصلی که به صورت سلف سرویس بود را خوردیم.

صبحانه هتل آتانا

بعد از خوردن صبحانه برنامه سفر رو آغاز کردیم. ابتدا با اتوبوس هتل به مترو رفتیم و مبلغ 30 درهم برای دونفر کارت هایمان را شارژ کردیم تا در طول روز مشکلی نداشته باشیم. با مترو در ابستگاه union پیاده شدیم. نقشه مترو دوبی را در زیر ملاحظه میکنید.

از مترو تا مرکز خرید الغریر فاصله کمی بود که پیاده کمتر از 7 دقیقه میشد. مراکز خرید الغریر و دیره از هتل محل اقامت ما بسیار دور بودند و مترو برایشان بهترین انتخاب است. این مراکز خرید جزو مراکز خرید مناسب از نظر قیمت هستند و همه ی برند ها نیز در اینجا دیده می شوند. در این مراکز بزرگ ساعت ها پیاده روی و خرید از برندهای مختلف لباس، کفش، عینک انجام دادیم که تقریبا همگی خرید ها با تخفیفات عالی جشن ملی امارات و بالای 50 درصد بودند. برندهایی مثل pier cardin, dolce&gabbana که انصافا خریدشان با قیمت های کمتر از نصف یا گاها یک سوم ایران لذت بخش بود.

بعد از این مرکز خرید با مترو به سیتی سنتر دیره در ایستگاه سیتی سنتر رفتیم که در نزدیکی الغریر بود. که به نظر من الغریر مال بهتر و مناسبتری بود. نهار را در مرکز خرید الغریر خوردیم که چون صبحانه خوبی خورده بودیم و پسته های زیادی در طول مسیر میخوردیم یک غذا برای دو نفرمان کافی بود و از ساندویچ مک دونالد یک عدد بیگ مک با مخلفات که شامل سیب زمینی، نوشابه متوسط و دونات بود به مبلغ 21 درهم گرفتیم که انصافا بسیار خوشمزه ولی کوچک بود.

ساندویچ مک دونالد

در این بین به کارفور سیتی سنتر دیره رفتیم و مقادیری میوه های استوایی مثل آووکادو و اژدها و مقادیر زیادی شکلات همگی با تخفیفات و قیمتای مناسب خریدیم که مجموعا 84 درهم شدند.

در مسیر برگشت به مترو به فروشگاه دی تو دی مه در مقابل ایستگاه مترو union قرار دارد رفتیم. این فروشگاه تمامی اجناسش را با نرخ مناسب 1 تا 10 درهم میفروشد که هز آنجا نیز مقادیزی شکلات و تی شرت و… به مبلغ 84 درهم خریدیم.

با توجه به اینکه در این شب ما همچنان قکر میکردیم ساعت کار مترو مثل شب قبل است دیر به ایستگاه رفتیم و دیدیم که آخرین قطار رفته و سر ما بیکلاه مانده و باید با هزینه هنگفتی با تاکسی و هزینه 60 درهمی برگردیم! البته این 60 درهم با کلی تخفیف بدست آمد.

نکته اخلاقی 1: هرجا رفتید از خود مترو ساعت آخرین قطارو بپرسید.

نکته اخلاقی 2: تاکسی های دوبی تاکسی متر دارند و هزینه ورودی دارند. شما حتما اگر سوار تاکسی میشوید از تاکسی های با سقف رنگی استفاده کنید که ورودی پایینتری دارند. این ورودی در روز 5 درهم و شب 5.5 درهم است.

نکته اخلاقی 3: با وجود تاکسی متری بودن اما همچنان قابل چانه زنی هستند به این شکل که مثلا دیرتر تاکسی متر را راه می اندازند و هزینه مناسبتر میشود.

پس از بازگشت به هتل شام سبکی از الویه های همراه آورده خوردیم تا روز دوم ما نیز با پباده روی و خستگی زیاد ولی دلپذیر به پایان برسد.

روز سوم سفر

برنامه روز سوم سفر

در روز سوم با توجه به اینکه این روز آخرین روز تعطیلات و جشن ملی امارات بود و همچنان نمیشد از ووچرهای خریداری شده بهره برد طبق برنامه بالا از مکان هایی که نیازی به ووچر نداشتند دیدن کردیم. ابتدا بعد از یک صبحانه دلچسب، با اتوبوس رایگان هتل به ساحل جمیرا رفتیم و بعد از دو ساعت شنا در آب های نیلگون خلیج فارس که البته کمب در این فصل سرد هم هست و استراحت در ساحل و آفتاب عالی آن با اتوبوس هتل به هتل برگشتیم. بعد از خوردن نهار که آخرین الویه ای بود که همراه آورده بودیم و کمب استراحت و دوش گرفتن، برای برنامه عصرمان آماده شدیم.

ساحل جمیرا

برنامه متشکل از باغ معجزه( میراکل گاردن) و دهکده جهانی بود. این دو مکان متاسفانه مترو نداشتند وما مجبور شدیم برای رفتن به آنها از وسیله کمرشکن تاکسی استفاده کنیم. در کنار باغ معجزه باغ پروانه هم وجود دارد که میتوانید دیدن آن را هم در برنامه قرار دهید. اما ما با توجه به زمان کممان تا غروب آفتاب فقط به باغ معجزه رفتیم. دقت داشته باشید که ساعت کاری آن از 9 صبح تا 9 شب است و جمعه و شنبه ها از ساع 9 صبح تا 11 شب باز است و البته این مکان دیدنی فقط در فصول خاصی از سال باز است که در سایت آن اطلاع رسانی میشود.( www.dubaimiraclegarden.com  )

هزینه بلیط هر نفر در باغ معجزه 40 درهم بود که برای بچه های زیر دو سال رایگان است.( برای سال 2018 به 45 درهم برای بالای 12 سال و 35 درهم زیر 12 سال تغییر کرده است و البته برای بچه های زیر دو سال همچنان رایگان است). تصاویری از این باغ زیبا در زیر ملاحظه میکنید.

میراکل گاردن

در صورت تمایل به رفتن به باغ پروانه ورودی آن نفری 50 درهم میباشد.

بعد از حدود یک ساعت و نیم گشت زدن در باغ با تاکسی  به دهکده جهانی رفتیم که بدون شک جزو باحالترین و قشنگترین جاهای دوبی هست و نزدیک باغ قرار دارد. ساعات کاری این جای دیدنی از ساعت 4 عصر شروع و تا پاسی از شب ادامه دارد. قیمت هر بلیط برای هر نفر 15 درهم بود. این مکان بزرگ در واقع بازاری است از تمامی معماری ها، فرهنگ ها و ملل مختلف دنیا که هر کدام در عمارتشان سعی در سرگرم کردن مردم و فروش محصولاتشان داشتند. در این مکان دیدنی هر هفته جمعه ها کنسرت رایگانی نیز برگزار میشود و هر هفته یکی از خوانندگان خوب آسیایی یا عرب یا غربی اجرای برنامه میکنند. در زیر تصاویر و فیلمهایی از این مکان زیبا میبینید.

گلوبال ویلج

پس از چند ساعت گشت در دهکده جهانی و بازدید از عمارت های مختلف که البته باحالترینشون همون قسمت ایران خودمونه! با رقصا و آهنگای شاد ایرانی و پشمک حاج عبدالله و پفک و عسل و…، به استیج دهکده جهانی رفتیم که در حال اجرای برنامه رقص هندی بودن که خیلی قشنگ بود.

بعد از تماشای نمایش به سمت رستوران های مختلف دهکده رفتیم که از هر کشوری در آنجا رستوران میشد دید و انواع غذاها در آنجا یافت میشد، رستورانی نظر منو به خودش جلب کرد که غذای جالبی شبیه کباب لقمه خودمون اما با ابعاد کوچیکتر و با طعم خیلی خوب و تعداد بیشتر دیدیم که عکسشو در زیر میبینید، واقعا لذیذ بود و نانی که همراهش بود واقعا دلپذیر و خوش طعم بود. هزینه غذا با یک نان اضافه 38 درهم بود.

رستوران بوسنیایی

و در نهایت مجددا با تاکسی به هتل برگشتیم. مجموع هزینه تاکسی های این روزمان از هتل به باغ، از باغ به دهکده و از دهکده به هتل 110 درهم شد.

یکی از نکات مهم در سفر دوبی، سفر به صورت شخصی است. مثلا برای این دوجایی که در این روز رفتیم تورلیدر هتل ما پیشنهاد پکیجی داد که برای باغ معجزه و دهکده جهانی با ترانسفر از درب هتل و شام در رستوران دانیال نفری 250 درهم میشد. درحالیکه مجموع هزینه های دو نفرمان در این روز 258 درهم شد!

روز چهارم سفر

برنامه روز چهارم سفر

پس از بیدار شدن و صرف صبحانه مفصل در هتل که در تصویر زیر میبینید، برنامه روز چهارم را آغاز میکنیم.

صبحانه هتل

طبق برنامه از پیش تعیین شده ابتدا با اتوبوس رایگان هتل به اوتلت مال رفتیم که از هتل بسیار دور بود و در اتوبان العین واقع بود. اوتلت در روزهای دوشنبه همواره تخفیفات خوبی دارد و البته در روزهای دیگر هم اساسا مناسبترین مال دوبی برای خرید محسوب می شود. خرید کفش در این مال به شدت توصیه میشود چون احتمالا کفش های مورد علاقه شما با قیمت هایی باور نکردنی به قروش میرسند. از این مال چند جفت کفش و کمی لباس خریدیم که همگی با تخفیف های بین 50 تا 80 درصد بودند. برای مثال کفشی در آنجا به چشم من خورد که از برند ریباک و از نوع پمپ بود که در ایران قیمتی حدود 700 هزار تومان دارد و همان کفش با تخفیفی خیره کننده فقط 190 درهم به فروش میرفت!

پس از چند ساعت گشت و گذار مفصل در مال به رستوران حاتم آن رفتیم تا نهاری بخوریم و بعد از آن در ساعت مقرر خودمان را به سرویس برگشت برسانیم و از هزینه دست کم 80-90 درهمی تاکسی برگشت جلوگیری کنیم. بعد از رفتن به رستوران با توجه به اینکه ووچر این رستوران را از قبل گرفته بودم یک پرس کباب کوبیده و پرس کباب بختیاری به ترتیب به قیمت های 55 و 49 درهم سفارش دادم که فقط 55 درهم پرداخت کردم. از طعم آن همین بس که، با وجود اینکه خیلی از رستوران های نامی را در ایران تست کردم، اما طعم کباب حاتم چیز دیگری بود و بسیار با کیفیت بود. قبل از آوردن غذای اصلی هم از ما با نان تازه و پنیر و گردو و سبزی پذیرایی شد.

نهار رستوران حاتم

بعد از صرف نهار با اتوبوس هتل به هتل برگشتیم و قدری استراحت مردیم و برای برنامه های جذاب بعد از ظهر آماده شدیم.

بعد از کمی استراحت مچددا با اتوبوس رایگان هتل به امارات مال رفتیم و وارد این مال زیبا و بسیار گران شدیم. بدون شک گرانترین مال دوبی اینچاست. در اینجا فروشگاه لوییز ویتون را دیدیم، به داخل آن رفتیم و دیدیم عجب دنیاییست. این برند کیف زنانه، کیف هایش را به مانند طلا و جوهرات درون شیشه ها قرار داده بود! در این حین خانم عربی که پوشینه بر چهره داشت به درون مغازه آمد و با انتخاب یکی از کیف ها کارت کشید و رفت! 7000 درهم ناقابل برای یک کیف دستی! بعد از گشت کوچکی در مال به اصل ماجرا و علت آمدنمان به این مال رسیدیم. یعنی اسکی سرپوشیده امارات مال.

اوج مدرنیته و لذت برف بازی برای بخصوص ما اهوازیا که برف ندیده ایم!!! بدون شک جزو بهترین تفریحات دوبی هست وحتما اون رو تو برنامه سفرتون قرار بدید. یک سالن سرپوشیده عظیم پوشیده از برف با بازیهای متنوع ، تله سیژ، پیست اسکی و …. این مجموعه دو بخش دارد که یک بخش مربوط به حرفه ای هاست که به نام slope است و یک بخش برای آماتورها و پارک برف بازی به نام polar است. بخشی هم برای پنگوین ها دارد مه میتوانید به آن ها غذا دهید از نزدیک ببینید و با آن ها دوست شوید که انصافا هزینه سنگینی دارد! هزینه بلیط ما که برای پارک برفی polar بود نفری 285 درهم بود که ما پول یک نفر را با دادن یک ووچر پرداخت کرده و دو بلیط گرفتیم، که البته 40 درهم مازاد هم از شما میگرفتند و در دستبند ها شارژ میشد و در برگشت به شما عودت داده میشد. در اسکی شما نیاز به ادوات و لباس ندارید و به شما رایگان میدهند ولی برای دستکش و کلاه بهتره با خودتون بیارید. برای دستکش، شما رو با یه دستبند ووچر مانند به فروشگاه لوازم اسکی کنار پیست میفرستند تا دستکش هایتان را به رایگان بگیرید. اما انصافا دستکش های رایگانش گرم کننده نیستن. در مجموع تجربه خیلی خوبی برای من بود و لذت بخش.

اسکی امارات مال

بعد از 2 ساعت بازی و تفریح و استفاده از تله سیژ از اینجا دل کندیم و بعد از تعویض و تحویل لباس وکارت و گرفتن 40 درهممون، به مترو امارات مال اومدیم و ضمن شارژ نفری 10 درهم با مترو به دوبی مال رفتیم تا به آکواریوم و باغ وحش آبی اون برسیم. یعد از رسیدن به دوبی مال بلافاصله به آکواریوم زیبای دوبی مال رفتیم، هزینه بلیط آکواریوم نفری 100 درهم بود که ما با دادن یک ووچر و پرداخت 100 درهم دو بلیط آکواریوم و باغ وحش آبی را گرفتیم که پر از گونه های متنوع آبزیان بود و میشد همه ی آن ها را به خوبی دید و برای هرکدام راهنمایی با توضیحات بود تا در صورت تمایل اطلاعات بیشتری راجع به آن آبزی به دست بیاورید.

نوعی میگوی عجیب به نام سلطون النهر المضخرف

آکواریوم و باغ وحش آبی دوبی مال

13 اسم عجیب و جالب این میگوی غول پیکر

بعد از گشت در آکواریوم و باغ وحش آن به فود کورت رفتیم تا دلی از عزا در بیاریم. به این ترتیب یک غذای چینی و یک KFC انتخاب کردیم که مجموعا با یک نوشیدنی لیموناد بزرگ 55 درهم شد.

شام در فودکورت دوبی مال

بله، اینطور بود که با عنایت به اینکه هم ساعت برگشت مترو رو اشتباه بمون گفتن هم اینقدر این مال بزرگه که هر جاش باشی 20 دقیقه باید راه بری تا متروش برسی، بازم به مترو نرسیدیم و با کلی چونه زنی یکی از تاکسیا ما رو با 45 درهم به هتل برد تا این روز خوب هم به پایان برسه.

روز پنجم سفر

برنامه روز پنجم سفر

بعد از بیدار شدن و صرف صبحانه برای برنامه صبح امروز که رفتن به پارک آبی بود آماده شدیم. با توجه به سرویس های رایگان هتل و متروخور نبودن مسیر پارک با استفاده از اپلیکیشنی که در ابتدای سفرنامه معرفی کرده بودم دیدم که ساحل ام سقیم در نزدیکی پارک آبی واقع است. در نتیجه با سرویس هتل به ساحل ام سقیم رفتیم و از آنجا با تاکسی با 13 درهم به پارک آبی رسیدیم. در زیر تصاویری از ساحل زیبا، تمیز و خلوت ام سقیم را میبینید که شخصا بیشتر از جمیرا از آن لذت بردم.

ساحل ام سقیم

بعد از رسیدن به پارک آبی وایلد وادی به عکس گرفتن از برج العرب که در جوار وایلد وادی است پرداختیم و سپس با استفاده از ووچرو پرداخت بلیط یک نفر به مبلغ 310 درهم دو بلیط گرفتیم. 45 درهم هم یک صندوق کوچک برای دونفرمان گرفتیم و وسایلمان را به قول معروف زور چپان کردیم!!!  بعد از تعویض لباسهایمان( ذکر این نکته الزامی است که نوع پوشش برای همه کاملا آزاد است و جتی با چادر هم میتوانید داخل شوید!)، به سمت وسایل بازی رفتیم که با استفاده از راهنماها به انجام بازی های مختلف پرداختیم که انصافا بسیار جذاب و ایمن بودند. ترسناکترین بازی آن سرسره آن است که با خالی کردن زیر پای شما وارد لوله 10 متری میشوید که کاملا تاریک و پر از آب است!، میشوید. این پارک آبی برای ساکنین هتل جمیرا رایگان میباشد.

از نکات دیگر در این پارک این است که حتما سعی کنید با خوردن صبحانه مفصل خود را از خوردن نهار نفری حدود 80 درهمی پارک آبی بی نیاز و صرف نهار را در رستورانی در سطح شهر بعد از پارک موکول کنید. هزینه آب معدنی هم در این پارک بسیار بالا و حدود 10 درهم است با خودتان یکی دو عدد بیاورید. این پارک در تمامی ماههای سال بجز زمانی که در سایت خود وایلد وادی اعلام میشود و برای تعمیرات و نگه داری بسته است، قابل استفاده است. در این پارک، آب دریا که در پارک استفاده میشود در فصول مختلف سرد و گرم میشود و از این بابت مشکلی نیست. در زیر تصاویری از آن را مشاهده میکنید.

پارک آبی وایلد وادی

بعد از 5، 6 ساعت بازی در اینجا درحالی که دیگه بسیار گرسنه بودیم با تاکسی به قیمت 25 درهم، به هتل برگشتیم و بعد از پرس و جو از خدمه هتل، آنها رستورانی را در مجاورت هتل میلنیوم در نزدیکی هتل ما، معرفی کردند که انصافا بسیار غذاهای خوشمزه و البته با قیمت مناسبی داشت. 2 غذا به همراه بستنی خوشمزه آن 43 درهم شد.

نهار رستوران سون استونز

بعد از صرف غذا به هتل رفته تا کمی استراحت کنیم و برای برنامه شب آماده شویم. ما برای شب برنامه کروز xclusive  را گذاشته بودیم اما چون رزرو نکرده بودیم کمی از بابت پر بودن آن نگران بودم. به همراه همسرم پیاده به مترو رفتیم و با مترو به ایستگاه (JLT (jumeira lake towers  رفتیم.

در آنجا با توجه به اینکه کروکی محل را نداشتم حسابی به مشکل خوردم. استرس اینکه با توجه به عدم رزرو قبلی و اینکه کمتر از یک ساعت تا شروع کروز مانده بود، من را مستاصل کرده بود تا یکی از ساکنین انگلیسی زبان آن منطقه حسابی به داد ما رسید و ما را با کمال خوشرویی تا نقطه مورد نظر کروز راهنمایی کرد و ما در همان محل کروز در اسکله رزرو و پرداخت را انجام دادیم. کروز شامل 2 ساعت گردش در مارینا بیچ با کشتی لاکچری و شام سلف سرویس و نوشیدنی به میزان دلخواه و موسیقی زنده در طول سفر است که به نظر من و همسرم جزو جذابترین تجربیات سفر ما بود. در زیر اطلاعات مهمی را برای شما از این کروز قرار میدهم تا شما با استفاده از اینها بدون مشکل به مقصد برسید. این تفریح عالی و 2 ساعت سفر در مارینای بسیار زیبا با برج های سر به فلک کشیده در اطراف مارینا را اصلا از دست ندهید. ما با توجه به اینکه دیر رفته بودیم، به ما اعلام شد که طبقه بالا که موسیقی زنده و ویوی بسیار جذابی داشت پر است و باید در طبقه پایین باشیم و اساسا ووچر برای طبقه پایین کروز است. اما با توجه به خالی ماندن تعدادی صندلی به ما اعلام شد که بالا برویم و آنجا بنشینیم.

برای رزرو xclusive cruise در صورت داشتن کارت بین المللی چند روز قبل با فرستادن ایمیل میتوانید رزرو خود را انجام دهید.در صورت نداشتن کارت بین المللی بهتر است چند روز قبل به محل دفتر این شرکت در دبی مارینا مراجعه کرده و پس از ارائه واچر و پرداخت وجه رزرو خود را کامل نمایید. البته در بسیاری از موارد دیده شده که مسافرانی که برای رزرو به شرکت مراجعه میکنند، به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت کروز میتوانند همان روز از تور کروز استفاده نمایند.

هزینه کروز برای هر فرد بزرگسال 250 درهم وکودک زیر 3 سال رایگان است، که ما نیز با ارایه یک ووچر و پرداخت 250 درهم دو بلیط گرفتیم. ساعات کار دفتر جهت رزرو، یکشنبه تا پنج شنبه از 9 صبح تا 9 شب و جمعه و شنبه از 10 صبح تا 7 بعدازظهر میباشد، شماره های

+971 4 457 3185و  +971 4 432 7234و ایمیل  res@xclusivecruise.com و همچنین سایتشان http://xclusivecruise.com می باشد. آدرس ها و کروکی ها را در زیر میبینید.

آدرس: دبی مارینا، خیابان ال مارسا، مارینا پلازا، طبقه 13

Level 13, Marina Plaza,
Al Marsa Street, Dubai Marina,
Dubai, UAE

دسترسی از طریق مترو:

نزدیکترین ایستگاه مترو JLT  میباشد. از خروجی شماره 3(Exit3)  از ایستگاه مترو خارج شوید. حدود 100 متر به سمت دبی مارینا یات کلاب بروید. محل قرار و کروز :   Pier 7 Valet Parking

نقشه کروز

بعد از اتمام برنامه کروز با توجه به اینکه هم هوا بسیار عالی بود و هم مارینا بسیار زیبا بود کمی قدم زدیم تا در نهایت با توجه به اینکه راه برگشت را کمی گم کردیم مجددا چند دقیقه دیر به مترو رسیدیم و آن را از دست دادیم. اما با توجه به نزدیکی نسبی آن به هتلمان با 20 درهم توسط تاکسی به هتل رسیدیم.

کشتی کروز

روز ششم سفر

برنامه روز ششم سفر

در این روز پس از صرف صبحانه و جمع کردن وسایل جهت تحویل اتاق، وسایلمان را تحویل خدمه دادیم تا به برنامه امروزمان برسیم و عصر برای رفتن به فرودگاه برگردیم و بارها را تحویل بگیریم. ساعتی که برای ترانسفر برگشت ما، اعلام شده بود ساعت 16:20 بود و پرواز ما ساعت 22 با پرواز ماهان بود.

بعد از تحویل وسایل، به مترو رفتیم و برای رفتن به پالم جمیرا از طریق مترو دو خط عوض کردیم. ابتدا توسط مترو به تراموا و از تراموا سوار منوریل شدیم تا به پالم جمیرای زیبا رسیدیم.  هزینه منو ریل رفت و برگشت نفری 30 درهم شد. در منو ریل می توانستیم پالم را که زیر پایمان بود کاملا مشاهده کنیم و از آن لذت ببریم. در پالم جمیرا حدود 2 ساعت پیاده روی کردیم از دریای زیبای خلیج فارس لذت برده و با هتل آتلانتیس عکس گرفته و از آن ( البته از بیرون) دیدن کردیم.

نکته 1: منوریل نیز ووچر دارد که من چون در برنامه اولیه ام نبود، نگرفته بودم.

نکته 2: هتل آتلانتیس هم یک پارک آبی زیبا به اسم آکوانچر و یک آکواریوم خوب  دارد که البته ووچر ندارند ولی پارک آبی آکوانچر برای ساکنین هتل آتلانتیس رایگان است.

هتل آتلانتیس

پالم جمیرا آکواریوم آتلانتیس

پس از گشت و گذار در پالم جمیرا، به همان طریق به هتل بازگشتیم و از رستوران نزدیک هتل، 2 غذای بسیار عالی با هزینه مناسب مجموعا 30 درهم گرفتیم. پس از یکی دو ساعت معطلی در لابی هتل، توسط شرکت ترانسفر کننده  به فرودگاه برده شدیم. به دلیل داشتن حجم خرید زیاد همه آن ها را در یه ساک بسیار بزرگ ونازک قرار داده بودیم که در فرودگاه طبق قوانین مجبور به چسبکاری آن شدیم و مبلغ 25 درهم بابت آن پرداخت کردیم. پس از کمی خرید از duty free فرودگاه سوار هواپیما شدیم و با یک پرواز خوب با هواپیمای ایرباس A-310، به تهران رسیدیم و در آنجا با تاکسی اینترنتی تپ سی و 40 هزار تومن به منزل در کرج رسیدیم. فردای آن هم با پرواز آتا از تهران به اهواز آمدیم تا سفر خاطره انگیزمان به پایان برسد.

میثاق

تعداد دیدگاه ها (3)

شما باید عضو شوید تا بتوانید نظر ارسال کنید.